2012. október 11., csütörtök

Tea

Télen nagyon sok teát iszunk, mert egyikünk sem bírja a hideg vizet. (Hideg alatt értendő a szobahőmérsékletű is.) Nyáron nem lényeg, de ilyenkor, amikor már felhúzom a lábam a székre gépelés közben, ilyenkor bizony nem csúszik a víz csak úgy. Beindul a tea-nagyüzem. Nincs kényelmesebb, praktikusabb és DRÁGÁBB megoldás a "finom" filteres teánál, amiben a színezékeken és a mesterséges aromákon túl talán jut egy késhegynyi a névadó anyagból is. Tavaly váltottuk ki ezt a megoldást először. A tavasszal leszedett bodzavirágokat nem volt időm bodzaszörppé alakítani, így azok szárazon bekerültek egy vászonzsákba. De milyen öröm volt télen elővenni!!! Rövid átmeneti időszak után kitapasztaltam a trükkös fogásokat, amivel gyorsan és hatékonyan küszöböltem ki a filtert. A lényeg az volt, hogy fémmel ne érintkezzen a tea, mert az okosok azt mondják, hogy elrontja a hatóanyagát a teának. Ha már gyógynövényteát iszunk, akkor legyen teljes a luxus...
 Idén kicsit tudatosabban készültem a téli teadélutánokra. Részben azért mert irgalmatlan mennyiségű menta nőtt tavasszal, másrészt pedig kicsit unalmasnak tartottam 2 hónap után is a bodzateát. Így hát:



A tavaszi vizsgaidőszakban volt is időm kigazdálkodtam egy kis időt, hogy molino zsákocskákra kihímezgessem a feliratokat. Ezeken kívül kakukkfüvet, zsályát, útifüvet, kamillát, cickafarkot, hagymahéjat tettem még el, de azokat nem zsáknyi mennyiségben. Kiderül, mire lesz elég...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése