2013. május 8., szerda

A zsálya nem viccel

Most egy évekkel ez előtti kísérletemet írom le (- frissebb nincs, mert 2 éve nem voltunk betegek!)
Amikor a gyerekeim bekerültek az óvodába, és kénytelenek voltak az óvodai menzán enni (ennek is jelentősége van), akkor egyik takonykórból estek a másikba. A porszívót el sem tettem, hanem állandóan szívtam az orrokat. Aztán hallottam egy pesti magánklinikának a módszeréről, miszerint az egyik orrlyukon engedik befelé a tengervizes oldatot, a másik orrlyukon szívják, és így a vákuumhatás következtében  a pangó orrváladékot is képesek kitakarítani a "zsákutcákból". Mondanom sem kell: kipróbáltam, mert én már csak ilyen vagyok. A gyerekeim nem borzadtak az új eljárástól, nem sírtak, még a 2 éves is önként jött. A kiszívott levet egy kis tálkában engedtem, és az olykor ott felejtődött. Ez volt a kísérletem alapja. Ez a lötyi már fél nap után rútul megbüdösödött - nyilván a benne élő baktériumoktól.
Aztán jött az ötlet továbbfejlesztése: ZSÁLYA az antibakteriális. Nosza! Zsályatea lett ezután leengedve az orrokba... és az eredmény: a kiszippantott lötyi 2 NAP UTÁN SEM VOLT BÜDÖS!!!!
Ezzel bizonyítást nyert számomra is, hogy a zsálya agresszív baktrériumölő hatással bír.

4 megjegyzés:

  1. Nahát a kihasználatlan lehetőségek tárháza a kert, az én kertemben évek óta terebélyesedik egy jókora zsályabokor de eddig csak a bablevest tiszteltük meg a leveleivel. :)

    VálaszTörlés
  2. Nahát én meg azt nem... bablevesbe... Hmmm, kipróbálom!

    VálaszTörlés
  3. Bablevesbe nekem is új :)kipróbálom!
    A zsályával forralt tej pedig köhögéscsillapító!

    VálaszTörlés
  4. Ezt sem hallottam még! Köhögésre nekünk a gyerekdokink hagymahéj és kakukkfű teát javasolt. Mivel nincs kontrollcsoportom, nem tudom, hogy ez hatott-e :)

    VálaszTörlés