2013. május 16., csütörtök

Képekben


 Itt van a kamilla szezon. Most kell begyűjteni az éves virágokat - szemgyulladás gyógyítására használom nemcsak gyerekeknél, hanem állatoknál is. Meg aztán ki tudja még mi mindenre lehet jó... Nekem az idén alig kelt ki 1-2, de szerencsére van nekem egy jó szomszédasszonyom, aki külön ezért felhívott, hogy neki rengeteg van VADON!, menjek gyűjtsek. A szikes talajt szereti egyébként, a mi udvarunkban meg homok van... szóval hosszú távon nem egy nyerő vállalkozás a kamillatermesztés. De hát a kapcsolatok ugye... :)



Aztán itt ez a kép. Annyira szeretem amikor a lila virágú akác virágba borul... egyébként nagyon szapora, alig győzöm irtani az utódok tömkelegét. Jelenleg méhek hiányában a gyerekek eszik le a virágokat... :) )

És végül egy kép arról, hogy lánykáim sem tétlenkednek:



2 megjegyzés:

  1. Szia, nálunk is van ilyen akác de én nem szeretem mert úgy vonzza a levéltetűt mint a mágnes. A hajtásaival hogy lehet megküzdeni? Minnél jobban írtom annál több helyen jönnek fel a föld alól. Ilyan agresszív területfoglaló növényem még sosem volt... komolyan ehető a virága?

    VálaszTörlés
  2. Tényleg durván szaporodik! Nálunk nagyon szeretik a kecskék a friss hajtásokat, úgyhogy külön öröm irtani. A virágát elvileg úgy érdemes enni, hogy leszeded a szirom részt és ha csak a bibét tartalmazó részt eszed meg, abban van a méz. De a lányok nem szöszölnek ezzel, egészben tömik. :)

    VálaszTörlés