2013. május 4., szombat

Május eleje - kert

Nem vagyok annyira elégedett.
A mese tavaly kezdődött, amikor a több, mint 500 nm-es konyhakertem felét felszántattam, hogy a tarackot nyírjam. Aztán megint elindult, gyengébben, akkor megint jött egy szántás. A hatalmas szárazság áldásos hatása az volt, hogy a tarack a nem öntözött területeken totál meghalt. Buta dolog volt, bár kényelmes. A furcsaságot idén vettem észre, amikor is az arra a területre kerülő ágyásaimból nem bújtak elő a növények. Még a gaz se!!! Beszéltek itt az öregasszonyok futó homokról, ami csillogó és tönkreteszi a föld termékenységét. A talajéletet is kinyírtam a szántás+szárazság kombóval. Nem reménytelen az ügy, a komposzt csodákat művel, de egy évet elvesztettem :(
Ami kikelt hiánytalanul, az a zöldbab.
A répát még februárban vetettem, és az is jól áll. A cékla még esélyes, de aminek búcsút mondhatok, az a borsó, a mák, a spenót és a retek is (bár abból maradt pár aprócska) A későbbi komposzttal dúsított területeken boldogan nőnek a kabakosok :) A szamóca pedig minden idők legnagyobb rekordját akarja állítani. Képzeletben már készítem is a lekvárosüvegeket...
Az idei tanulópénz fizetés itt nem ért véget. Kezdő vagyok na, lehet kuncogni :D Az elmúlt évben homokba vetettem a melegágyat igényló paradicsomot. Kedvezőtlen öntözés miatt (khm) nem volt valami nagy siker. Na majd az idén odasózok neki... azaz színtiszta komposztba tettem, és öntöztem is... rendesen :( A végeredmény végzetes lett. 20-ból 2 db paradicsompalánta élte túl a "gondoskodást". Nos jövőre komposzt-homok keverék lesz. Ezt már a szakemberek is alátámasztották, miközben az orruk alatt röhögtek hümmögtek a próbálkozásaimon :) Így hát az idén még mindig piaci palántákra szorultam paradicsomból is meg paprikából is. Padlizsán nem volt. Remélem így is jó lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése