2013. július 18., csütörtök

Mosás, mosogatás

Mosószódát használok. A mosáshoz mosószappant reszelek mellé. DE hiányérzetem van. Mindig eljátszok a gondolattal, mi lesz ha "bezár a bazár", mi lesz, ha nem lesz többé pénzem, vagy ha még durvább válság lesz... vagy mittudomén. Szóval mindig arra törekszem, hogy ne függjön a családom semmi politikai körülménytől. Szóval akkor mi lesz?
Szemeztem én korábban egy hosszas internetes cikkel a hamulúgról, de az olyan távoli, olyan megfoghatatlan... belekerült a "majdegyszer" kalapba. Többnyire ebből a kalapból csak valami megmagyarázhatatlan isteni sugallat hatására kerülnek újra elő a dolgok. Így történt ezzel is.
A szomszédom egy erdélyi származású fiatal anyuka. Gyerekeink együtt járnak az oviba, sikerült hát szorosabbra fűzni a kapcsolatot. Ő szokott olykor számomra meghökkentő dolgokat elejteni, ami számára inkább takargatnivaló, és természetesen beépült az életébe. Ilyen pl. a gyógynövények ismerete és RENDSZERES használata. Míg én csak tapogatózok net alapján, ő az ősanyáitól örökölt tudást nap mint nap csendben alkalmazza. Nem hirdeti, tán nem is büszke rá.
Aztán ott a szövés, ami neki fanyalgás és nyűg. De ért hozzá, mert gyerekkorába ezzel kötötték  le, hogy ne rosszalkodjon annyit :)
És aztán egyszer egy ilyen kósza megjegyzéséből tudtam meg, hogy az ő nagyanyja semmi mást nem használt, csak hamulúgot a mosogatáshoz. Elpirulva, szégyenlősen legyintett erre. "Na ne már, ezt részletezni kell!!!" És tudta az hogyanokat, és a mennyiségeket. 1/3 fahamuhoz 2/3 forróvíz víz. Legalább 1 hétig így áll, aztán lehet vele dolgozni.
Na azért nekem mégis sikerült elrontanom:
Ennek itt kristálytiszta áttetsző folyadéknak kellene lenni. A hamu volt a rossz. A tél végén bútorlapokkal tüzeltünk és az korántsem csak fa. Márpedig - mint megtudtam - nekünk tiszta fahamu kell.
Folytatom hát a próbálkozást, és majd beszámolok. Most azonban készülök a holnapi bográcsosra, hogy legyen hamum :)

4 megjegyzés:

  1. Én mosószódából és mosószappanból készítek folyékony mosószert. És azzal mosok. Mosószappant mészből és mosószódából főztem zsír hozzáadásával.Egyszerre egy bő évi mennyiséget, ha nem többet. :)

    Főztem pipereszappant is fürödni, régóta háziszappant használunk.
    Szeretem.

    Szőni is szoktam, rongyszőnyeget.Felcsíkozott pólókból, rugalmas anyagokból. :)

    Nagyon jó,hogy ennyi mindent tanulhatsz a szomszédodtól. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, ezt még nem is hallottam! HOgyan kell mészből és mosószódából szappant főzni??? Nekem van már beszerezve marólúg, félre van téve egy bödön zsír, de az is a majdegyszer kalapban van, mert nem találtam megbízható, számomra használható leírást.
      És min szősz? Van szövőkereted, vagy szövőszéked vagy csak egy egyszerű kereten?

      Törlés
    2. Szia, Nekem szövőállványom van, úgy készíttettem, szeretem.

      Mészből és mosószódából nagyon egyszerű a szappanfőzés, itt egy leírás róla:

      http://ordogszappan.blogspot.hu/2012/05/meszes-szodas-mososzappan.html

      Én Tőle tanultam meg a szappanfőzés alapját, és Tőle kaptam meszet a mosószappanhoz. :)

      Legalább annyira jó,mint a vanish szappan, ha nem jobb.

      Mosószódával hogyan mosol?simán a mosógépbe teszed?

      Törlés
  2. Köszönöm a receptet, kipróbálom én is!

    Mosogatáshoz próbáltam a mosódió-főzetet, sajnos nagyon szárította a kezem...

    VálaszTörlés