2013. október 20., vasárnap

Munkák ősszel

Elvetettem 2 doboz fokhagymát, két doboz vöröshagymát, és egy fél ágyás petrezselymet. Petrezselymet még sose vetettem ősszel, kíváncsi leszek, mi lesz belőle és hogyan fejlődik a tavaszihoz képest. Most kezdem az őszi mák vetését is.
Felszedtem a répát, átválogattam kicsi, közepes, nagy. A nagy ment a kamrába homokba. A közepes felpucolandó és fagyasztóba készül, na meg ebből csináltam a finom házi vegetát. A kicsit pedig eszik a lányok, és azt használom a most a mindennapokban. Gyorsan fogy.

Leszedtem a birsalmát. Először termett a fánk, de a birsalmasajtos szaloncukor alapanyaga a karácsonyfára már nem fog fejtörést okozni. A saját dió még várat magára. Még most el kell készítenem a birsalmasajtot, hogy megszikkadjon (kb. 1 hónap) annyira, hogy a csokimázba belemártva még legyen elég száradási ideje, hogy a csomagolást is meg tudjuk ejteni karácsony előtt.


Újra kellett húzni a tyúkól körül a kerítést, mert a csirkéket is importáljuk az ólba a hideg beállta előtt, viszont a virgonc ifjúság könnyűszerrel kiröpült az itt-ott hibás kerítésen. Na most már nem fog.

 Ez meg itt a kerti "tyúktraktor. Az őszi kerti munkálatok javát a tyúkok végzik negyedmagukkal.
 A libákat és a kacsákat is külön kell választani, már bele is fogtunk egy "kunyhó" építésébe. Remélem hamar elkészül, mert szegény néma gácsér ma nagyon csúfosan járt... a libák megtépték a csőre feletti fityegőt annyira, hogy erősen vérzett szegény. Kiengedtem, az meg bebújt a ház mögé a csalánosba. Hiába... a firfiúi büszkeség :)


 A befőzések, eltevések lassan befejeződnek, még céklát szoktam eltenni üvegbe, ha akad időm, de ez is lezárul lassan. Elégedett vagyok magammal ezen a téren, elég sok dolgot sikerült eltárolni télre: savanyúkáposzta, körte, meggy, szilva, barack befőtt. Lekvárok, uborkák, savanyúságok, lecsó, sűrített paradicsom, teafüvek. Nem tudom, meddig lesz elég, de addig is jobb sorunk lesz, amíg tart.


Lemeszeltük a házat is, hogy a tél ne tegyen benne nagy kárt.
Közben, ha akad napsütés és idő, akkor aprítom a fát, amiket az uram innen-onnan gyűjtögetett (kidőlt, kiszáradt, útban lévő) Már mindenki tudja, hogy neki nem büdös a munka, így sok felajánlásunk van ebből.
Végül pedig ha esik az eső, akkor végre a szenvedélyeimnek élek: rongyszőnyegnek csíkozok fel kidobandó ruhákat, kötök mellényeket, zoknikat és OLVASOK :) 

6 megjegyzés:

  1. De jól néz ki a kamrád:) és akkora ötletet adtál ! szaloncukrot még nem hallottam birsalmasajtból az igaz, de az én kamrámban már "száradnak" a kész, formázott kis birsalmasajtocskák és bizony be fogom őket vonni én is csokimázzal. Köszi neked:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép és barátságos nálatok minden! :)

    Birsalmánk nincs, barátoktól, szomszéd nénitől kapunk pár szemet, levest szoktam készíteni belőle, szeretjük!

    Most olvastam Fábián Jankától Lotti örökségét, nagyon tetszett (szeretem ezt az írónőt).

    Nekünk sajnos nem készül el idén a tyúkól, de tavasszal az első munka lesz, amit elvégzünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk az ilyen ólépítéseket mindig tologatjuk addig, amíg már olyan sürgős, hogy hipp-hopp kész lesz. :)

      Törlés
  3. De jól néz ki a kamrád! Én még csak most barátkozom a kerttel és a befőzéssel. Nagyon motiválóak az írásaid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Magam is motivációnak szántam. Engem is az ilyenek buzdítottak.

      Törlés