2014. január 10., péntek

Babakelengye 1.

Milyen remek, hogy ezt legalább uniszex színben alkottam... most nagy pofáraesés lenne, ha rózsaszín lenne... :) Tiszta gyapjú (a fonalat potom pénzért egy kirakodóvásárban vettem), újszülött méret,  minta az Amelie-ből kicsit átvariálva.


 Tudni kell, hogy én már az első gyereknél belefogtam a mosható pelusozásba. Aztán ahogy nőtt a gyerekeim száma, úgy a tapasztalat is. Már nem vennék készre gyártott méregdrága termékeket, hanem magam csinálom az én igényeimnek megfelelően. Ezeket még anno a harmadik lányomnak varrtam flanel, plüss és belül frotír. A hártánya az, hogy nehezen szárad, úgyhogy ezúttal kivehető betéteseket varrok.




Ez pedig a külső nyers gyapjúból lanolinnal kezelve. Van egypár, ezek a még publikus darabok, a többi már foltos itt-ott, de azért nem válok meg tőlük.


Kötöttem az idén is, de - minő meglepő - ciklámen színben, így - a tegnapi ultrahang alapján - lebontom, majd valamelyik lánykámnak kötök belőle sapit, és előveszem a kék fonalat...
Rengeteg ötletem van még mosható pelenka ügyben, csak legyen rá elég időm.

Miért is mosható? Igaz lenne az is, hogy a környezetvédelem hőse vagyok, de alapvetően babócáim popsiát féltem a vegyszerektől, no meg utálom a függést... amikor elfogy az eldobható, a föld alól is keríteni kell.
Így 1-2 havi eldobhatós pelenka árából elkészítek egy egész szettet. Maga a pelenkázás nem nagyobb macera, de az igazsághoz hozzátartozó részt is hűen leírom: elég gamat dolog a kakit vakarni a körömkefével. De ez legyen a legkisebb bajom, vállalom, mert tudom, hogy összehasonlíthatatlanul egészségesebb, és a környezetet sem szennyezem.

 ***

Megjegyzés: Valami oknál fogva nem kapok e-mail a beérkező megjegyzésekről. Állítgattam itt-ott, aztán valahogy elállítottam, így senki sem tudott megjegyzést írni. Most már lehet.
Van valakinek ötlete arra, hogyan tudnám nyomon követni a megjegyzéseket? Volt itt pár régebbi poszthoz hozzáfűzés, és vagy egy hónappal később találtam meg véletlen.
Kiegészítés: megtaláltam a hiba okát. A levelezőm egy külön mappába gyűjtötte az értesítéseket :S

4 megjegyzés:

  1. Lehidalok Tőled, de tényleg :)
    xxx
    Lehet, hogy nem mondok vele újat, de ha másképp nem megy:
    Beállítások -> Bejegyzések és megjegyzések -> Megjegyzésmoderálás
    Állítsd be, hogy "Mindig" és add meg az e-mail címet, ahova az értesítést kéred.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, úgy látom, tényleg nincs más lehetőség.

    VálaszTörlés
  3. Peluspapírt nem használsz? Legalább az elején az anyatejes kakinál, nekem nagyon bevált. (illetve később, amikor már a gyerek készülődött a nagydologhoz)

    Ildikó

    VálaszTörlés
  4. Nem használtam soha... nem is tudom, miért... Talán mert nem hittem benne. De ha így ajánlod, lehet egyszer beszerzem.

    VálaszTörlés