2015. február 7., szombat

Leállt a tavasz

... de én már be vagyok pörögve, mert bármily bánatos is az idő, a tavasz közel. Nehéz elhinni, de muszáj.
Elkezdtem gyűjteni a tojásokat a keltetéshez. Jó lenne saját kelésű csibéket nevelni! Kacsatojásból van már 25, de abban reménykedek, hogy azt maga kacsamama intézi. A tyúkokban viszont megtört a bizalmam. Azt a pár vadat - amelyikek szabadon kóricálnak - kivéve nem költik ki a tojásaikat, vagy ha ki is kel pár akkor sem nevelődnek fel. Tavaly két tyúkanyó 1-1 kakaskát nevelt fel, attól bizony felkopott volna az állunk. Az idén tehát bevetem a műkotlót meg az infralámpát. Az elveimnek ellentmond, de valamit enni kell addig is, amíg nem javulnak a tendenciák.
Tél ide vagy oda, a birka legel. Döbbenet, hogy most, a február kellős közepén is van mit legeljen!
Ma elpusztult egy alom kisnyúl... 12-tőt fialt az egyik elsőszülő anya... sajnos nem készült elő, nem volt fészek, és a hideg így végzett is a pindúrokkal.:(
Poharakba elvetettük a héten a padlizsánt, mivel annak hosszú a tenyészideje és nem szokott beérni a márciusi fóliás vetésből. Vetettem petúniát ablakba palántának és tavaszt idézve zsázsát, hogy legyen valami nyers koszt is az asztalon.
Éééés! Összesítettem végre, mi van, mi nincs, mit kell venni, és sikeresen meg is rendeltem a szükséges magokat. Innen, innen és innen. A kereskedelmi forgalomban kapható zárjegyes! magokban csalódtam. A hagyma felmagzott, a petrezselyem és a mák ki se kelt, arról nem beszélve, hogy idegenkedek a csávázott magoktól is. Szeretnék saját magraktárt, mert a hibrid nem az én jövőm. Igyekeztem nem standard, tájfajta, ritka, őshonos magokat beszerezni. Azt látom, hogy a nagyüzemi termelés alatt álló növényeknek sokkal több kártevője van, mint a kevésbé ismerteknek.  Nem nagyon szeretnék a Monsanto féle ördögi körbe bekerülni. Bőségesen van élelem a fő keresleti árucikkeken kívül is. Tudtátok, hogy van olyan, hogy fehér mák, fehér csíkos padlizsán, fekete paradicsom, lila karfiol, és egy csomó olyan termény, aminek a nevét se hallottam eddig? Azt remélem, hogy ezek rezisztenciája is más lesz, mint a hagyományos fajtáknak.

4 megjegyzés:

  1. Gira,
    koszi a tippeket, amiket a lentebbi tablazatban feltuntettel, mind ezekrol az oldalakrol rendelted meg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezekről rendeltem meg, kivéve, ami már volt itthon, meg amit már gyűjtöttünk tavaly. (Meg anyósomtól kaptam Erdélyből pár jól bevált saját gyűjtésű magot :) )Egyedül a dughagymákat, a fokhagymát meg a burgonyát veszem a piacon... még :)

      Törlés
  2. egyebkent nem hallottam meg en sem a posztod vegen irt zoldsegekrol....erdekes, amit irsz, drukkolok, mindenkepp varom a fejlemenyeket :)

    VálaszTörlés