2015. június 18., csütörtök

Jövőre másképp

Lehet, ezzel a címmel sorozatot is indíthatnék... Megint tanultam egy csomó mindent, hogy mit kellett volna másképp. Azt hiszem, ezt főleg magamnak írom, mert ahány ház, annyi szokás.
Úgy a nyár végéig ilyenkor gyötrődök, hogy "a fenébe, másképp kellett volna" aztán az ősz meghozza a lelki békémet és az elszánást, hogy ezután már úgyis jobban fogom csinálni.
- Na szóval. Ha lenne fotó, akkor illusztrálnám, hogy paradicsomot miért nem teszek többé fóliába. Mindezidáig a  hét év alatt mindig szabadföldi paradicsomaink voltak. A gyér, perzselő homokon jó ha megnőttek a térdemig, mielőtt végleg az enyészeté lettek. Persze láttam én már nagygazdaságokban égig érő paradicsomot, de sejtettem mögötte valami számomra megengedhetetlen furfangot. No az idén nem is csak a koraiság dominált a döntésemben, hogy a paradicsomot fólia alatt neveljem, hanem az is, hogy azt reméltem, ott kevésbé kapja el a fertőzéseket, és jót tesz neki a páratatalom. Huh, hát jót tett. Még csak június közepe van, de a növények miután elérték a "plafont" elkezdtek ide-oda tekeregni a sátor tetején. Úgy néznek ki, mint ahogyan Toldi Miklós kinézhetett egy vályogház alacsony szemöldökfás ajtajában.
- A borsó közt nem hagyom ott a tyúkhúrt talajtakarónak, nem vált be.
- A mák közé nem vetek petrezselymet - nem is értem, ki volt az a hülye jószándékú ember, aki ezt javasolta. Aki látott már mákot a maga pompájában, az érti miről beszélek... mellette a petrezselyem csak aljnövényzet.
- A káposztát - ha egyáltalán még foglalkozok káposztafélékkel - később vetem a fóliába, mert így túl korán érte el a palántaméretet, akkor még nem lehetett kiültetni, de mire az időjárás megfelelő lett volna, addigra a káposzták olyan nagyok és fejlettek voltak, hogy jelentős veszteséggel vészelték csak át a kiültetést (mégúgy is, hogy előtte vödörbe áztattam őket). Amit meg éppen ezért a fóliában hagytam, annak nagyrésze meg egész egyszerűen szétrohadt a belső fentről csepegő párától. (Jó tudom, jobban kellett volna szellőztetni.)
- Görögdinnyével is ez a helyzet, túl korán vetettem, ráadásul a komposzthalom tetejére. Óóóóóriási hiba volt. Pedig hogy örvendtem, hogy mindenkiénél előbb kikelt!!! Ja, csak annak jó meleg kellett volna a szabadföldbe való kiültetéshez. Mire eljött a jóidő, a 10 dinnyepalántám "folyt" le a komposzthalomról. Kettőt megpróbáltam kiültetni, de meghaltak. Így most van egy fóliám, aminek máris a felét totálisan beterítette a Sugar Baby. Ezek után csak remélni merem, hogy az idén azért eszünk saját görögdinnyét.
 Folyt köv,
Még mielőtt valaki azt hinné e írás alapján, hogy csupa kudarc ez az év, azok kedvéért és a magam örömére a következő poszt címe: Jövőre ugyanígy. 

2 megjegyzés:

  1. Nagy kár, hogy vannak kudarcok, de az nagyon jó, hogy ezeket is dokumentáljátok és megosztjátok velünk. Drukkolok, hogy legyen saját dinnyétek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! Gondoltam, ne mindenki a nulla tudással kezdje, ha kiköltözik. Több szem többet lát. Remélem, majd ti is megosztjátok a tapasztalataitokat ;)

      Törlés