2015. június 24., szerda

Jövőre ugyanígy

A komposztkazán a fóliában remek megoldásnak bizonyult a kora tavaszi fagyok elleni küzdelemben. Mint előző bejegyzésemben írtam, egyes esetekben talán túl jól is sikerült a melegítés.
Jó ötlet volt a fóliában rendszeresített 200 literes hordó is, amiben mindig volt víz, ami nappal felmelegedjen.
A muskátlikat eddig Bálint gazda tanácsára augusztusban próbáltam dugványozni, mindannyiszor sikertelenül. Idén úgy döntöttem, tojok én Bálint gazda nagybecsű tapasztalataira és márciusban dugdostam földbe a dugványokat. És tádááááám!!! Végre sikerült a muskátlit is szaporítani.(Egy egy presztízs kérdés volt számomra, mert elhatároztam évekkel ezelőtt, hogy nem veszek olyat, amit magam is elő tudok állítani, és még volt hátra 3 ablak, ahová hiányzott)
Jövőre is ki fogom osztani a napi elvégzendő feladatokat családon belül, mert így sokkal hatékonyabban működünk és sokkal több mindent fenn tudunk tartani.
Jövőre is komposzt lesz a vetemény felső rétege, a palántáknak pedig a gyökeréhez is komposzt kerül. Összehasonlíthatatlanul erősebbek így. Sőt 1-2 hét alatt azok is látványosan megerősödnek , amik az elején nem kaptak, ha odaborítom nekik a komposztot, vagy trágyás szalmát. Fantasztikusan buja növényeim lettek idén... Már épp el akartam költözni innen magamat sajnálva, hogy itt csak satnya növények nőnek, de most már meggondoltam magam :)
Jövőre is a gyerekekre bízom a répaegyelést.:)
Mégiscsak jó valamire az a mulcs :) :) :)
Az ágyások közti utakat jövőre is kaszálom és nem kapálom.Egyre inkább látom, hogy a föld bőrének lenyúzása nem kevés hátránnyal jár. Egyszerűen kiég belőle minden és utána képtelenség termőtalajként használni. Itt a homokon irtózatosan fontos a talajtakarás. Föld fedetlen nem maradhat... nyilván a gaz is azért siet annyira :P
Jövő tavasszal is szagos turbolyát, csalánt és tyúkhúrt fogunk legelni, amíg nem terem valami rághatóbb. Ezért-e vagy azért, de sok egészségügyi problémánk visszaszorult.
Jövőre is palántázó tálcát használok. Mekkora hülye voltam, hogy eddig nem merül fel az igény! A paprika nehezen csírázik, meg egyébként is néha az ember ide-oda vinné a palántáit, de ezt max 6-tal csinálja meg, mert többel nem bírja. Az idén a szomszéd kihajított pár (rengeteg) 160 darabos hungarocell palántázó tálcát. Nem nagyok, egy radiátoron elfér kettő... az 320 db palánta!!! Úgy éreztem, mintha a spanyol viaszt fedeztem volna fel. A magok így éjjel a radiátoron voltak, nappal a fóliában, egy mozdulattal kivittem egy fóliára való palántát... éééééés már esszük a paprikát!




1 megjegyzés: