2015. július 2., csütörtök

Csigapörkölt

1-2 évvel ez előtt a lányaim rendszeresen kiakasztottak a csigáikkal. Hozták vitték őket, és nem egyszer szegények a mosógépben végezték, mert véletlen a ruhazsebben maradtak. Persze ezeket a látványokat mindig én szenvedtem el, így hát egyszer - csak hogy visszavágjak - közöltem, hogy a szegény féltett csigáikat megfőzöm és megeszem. Persze el voltak szörnyülködve, megsértődtek, meg ami ilyenkor szokás. Aztán úgy tűnt, valami csak megmozdult a kis fejükben, mert elkezdetek érdeklődni a csiga konyhai értéke és feldolgozása iránt. Egy szép napon előálltak 5 db csigával, hogy főzzem meg. Hmmm, ezt még sikerült elsikamikálnom, úgy, hogy végül elfelejtették. Aztán telt múlt az idő,és egy nap a nagypapa kertjéből összeszedtek egy nagyobb mennyiséget... pörköltnek. Most elég elszántnak tűntek, és tartottam tőle, hogy nem úszom meg szárazon. Igazam lett. Hiába húztam az időt a csigák tisztítókúrájával, csak nem akarták elfelejteni, így hát összeszedtem magam, beláttam, hogy igazuk van, miért veszünk tengeri halat, ha az itt található paradicsomi(???) csemegére pfújjogunk. Azt kell enni, ami itt van, ezzel ártunk legkevesebbet a környezetnek és nem utolsó sorban az egészségünkre is előnyösebben hat. Nosza, belevetettem magam csigareceptekbe. Én azért csak megéltem már jó pár évet csigafalatok nélkül, ezért nem is igen akaródzott a művelet. Annál inkább a 10 évesemnek, aki végül magára vállalta és kivitelezte a csigapöri megfőzését. Szegény egy álló délelőttöt bajolt a csemege konyhakésszé tételével, így aztán végképp pofátlanság lett volna részemről, ha meg se kóstolom. Megkóstoltam, meg is ettem. Meglepően finom :)
Azt persze még mindig nem értem, hogy minden csigarecept alatt a kommentek között miért vannak olyan trollok, akik kiakadnak a csigafogyasztáson. Vagy csak a vegák lesznek morcosak a témától? Ki tudja... A lényeg, hogy javaslom másnak is megkóstolni ahelyett, hogy  kiküldjük a franciáknak (itt szedik a szegényebb sorsú gyerekek és kilóra adják le)

5 megjegyzés:

  1. én még nem jártam így mint te, nem ismerem a csigákat közelebbről (úgy értem, nem tudom, mind ehető-e ami házas, de utánanéztem, mert érdekel
    http://www.origo.hu/tafelspicc/kozelet/20140207-a-csigat-nem-esszuk-a-kagylot-nem-ajanlott-eticsiga-kagylo-amuri-kagylo-invaziv-fajok.html

    VálaszTörlés
  2. Egyetemista koromban a koleszban mi is foztunk csigaporkoltet - en, a finnyas nem kostoltam, akik ettek, azt mondtak a zuzaporkolre hasonlit, bar en meg azt sem ettem :)

    Egy ejszakat hagytuk a noi tusoloban oket,letakarva egy vodorben - reggel volt ijedelem, mert sokuk kimaszott es beteritette a helyiseget! Jo kis emlek maradt!

    VálaszTörlés
  3. zuzaporkolt - bocs, telefonrol potyogok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. észre sem vettem, ha nem szólsz :))

      Törlés