2016. március 2., szerda

Szappan

Tudom én, már mindenki gyártja csuklóból a szappanokat, csak én vagyok ilyen béna, hogy nem merem... De annyira nagy szükségem volt rá, hogy muszáj volt siránkoznom egy sort efölött. Én ugyanis mosószappan reszelékkel mosok, viszont a bolti mosószappanok silány minősége arra késztetett, hogy vadászgassak. Sajnos siker nélkül, mert azt a régi hagyományos mosószappant azt nemigen lehet kapni. Egyszer a vásárba találtunk egy öregnél, azt megvettük mindet, de sajnos egyszer minden véget ér... Folytattam a siralmaimat FlyLordnak, aki egy szzép napon megelégelte, elkérte édesanyjától az ősrégi családi receptet és elkészítette nekem végre a szappanjaimat::





A receptet is eláruljuk, hátha mást is kisegít a pácból:

6 liter eső- vagy folyóvíz
4 kg zsíradék
1 kg marószóda vízzel langyosítva

Ezt nem kell főzni, csak a hozzávalókat összekeverni egy nagy üstben. Magától is forró lesz a heves reakció miatt, úgyhogy csak óvatosan!


3 megjegyzés:

  1. Nekem is fogytán a mésszel főzött szappanom, kipróbálom ezt a receptet. Mosószóda nem is kell bele? Ekkora mennyiségből mennyi szappan lett? 10 kg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Patrícia!
      Nem tettünk bele mosószódát. Kb. 4-5 kg szappan lett ebből.
      Jó munkát hozzá! :)

      Törlés