2016. április 1., péntek

Gazdasszony tavaszi rutinépítője 1. nap

Anno nekem nagyon sokat segített FlyLady és az ő programja abban, hogy egyenesbe jöjjek és meglássam azt, hogy másoknak miért megy az, ami nekem egyáltalán nem. Akik FlyLady-t kritizálták, azok mind olyanok voltak, akik el sem tudták képzelni, miért kell egy külön pontba szedni a mosogató kisikálását vagy azt, hogy öltözzünk fel. Hát én nagyon is értettem. Egy merő káosz volt az életem. FlyLadytől tanultam meg rutinokban szedni a dolgaimat, és ez a rendszerezettség segített abban, hogy előbbre jussak. Azóta is sikerrel alkalmazom az alap rutinokat, de a helyzet az, hogy egy átlag amerikai asszonyság rutinjai itt a tanyán vajmi keveset mozdítanak előre. Főleg így tavasszal, amikor azt se tudom, hova kapjak és ez eltart úgy szeptemberig. Kitaláltam hát, hogy ezen rendszer mintájára kell egy "magyar parasztasszony"-nak szezonban végzendő rutinlistát megalkotni és magamévá tenni. Gondolom, ötletet más is tud meríteni belőle, de személyre szabni csak mindenki maga tudja.



1. nap:  nincs megalkuvás - reggel kenyeret sütök!
Sokszor van, hogy "jaj, most nincs kedvem", de a család ilyenkor csalódott, nem úgy indul a reggelük, ha nem kapnak finom reggelit. A pufirizsüket meg csak ímmel-ámmal rágcsálják. Mindenki lelki békéje szempontjából fontos tehát a reggeli kenyér. Ez nem lehet többé kedv kérdése!

10 megjegyzés:

  1. Hetek óta én is újra sütöm, mert elegem lett abból, hogy a tutifinom és jó kenyér kg-ja nyolcszáz (vagy több) forint!
    És a gyerekek is emlegetik: "Anya a te kenyered a legfinomabb a világon!" :))

    A Flyladyhez kapcsolódva: barátnőm említette, hogy megvette Farkas Lívia könyvét (Ennél zöldebb nem lesz), és hogy milyen sokat segít neki is a háztartás-család stb. szervezésében. Tervezem elolvasni én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nézegettem a könyvet, de még nem éreztem a hívást, hogy olvassam el. Olyan távol érzem magamtól Viát :) Ő szerintem egy rendes ember :)

      Törlés
  2. Én is itthon sütöm a kenyeret, márcsak azért is mert glutén és kukoricamentes. Ha gyorsan akarom, akkor zsemléket készítek, kevesebb ideig kel, gyorsabban sül :) Ha nem kenyér lesz a vacsora akkor úgyis meleg ételt kell főznöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nálunk is gluténmentes. De a zsemlécskéket nem vállalnám... Nálunk 1 kg kenyér elmegy egy evésre, mennnyi kellene akkor zsemléből?!

      Törlés
    2. Egy-egy zsemle, (nagyobbak, formában) 15 dekás. Vacsorára is maximum egy fogy el egy embernek. Reggelire felet megeszik a kamaszom, felet elvisz az iskolába. :) 6 darabot készítek egyszerre, 80-90 dkg. Mi csak hárman vagyunk, így nekünk egy így nagyon jó. De Ti nagyobb család vagytok, valóban nem kiadós. :)
      Megírod egyszer a kenyér recepted?

      Törlés
    3. Bocs, most láttam a hozzászólásod. Szóval ez a kenyér dolog képlékeny. Vagy beledobálom, amim van (mindenféle lisztek rendszer nélkül) és kisül belőle valami, vagy Emese kenyérport használok, ha biztosra akarok menni, de mostanában, hogy sok a zöld, "gazos lepényt" szoktam sütni, de erre sincs recept. Az alap, hogy 2 tojással összeálljon az a halom, amit összegyűjtök, egy kis akármilyen liszt (most épp spárgalisztet használtam)és zsíron kisütöm.

      Törlés
  3. Gira, hogy van ez a FlyLadyvel? Álljak neki az angolnak és az oldal áttanulmányozásának? :) csak mert nagyon kevés idöm van és kb. ott tartok a rendszerességgel, ahol Te anno, de szerintem még annál is rosszabb helyzetben :) szóval magyarul ez nem elérhetö?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De igen, van egy nyelvileg és programjában is magyarosított verzió http://www.urban-eve.hu/2009/09/07/1-nap/ csak én azért indultam ki az eredetiből, mert ez a magyar hölgy - számomra úgy tűnik - egyáltalán nincs és nem is volt soha elhavazva (szóval alapvetően is egy rendes, rendszerető ember), ezért hitelesebbnek tűnt az eredeti kaotikus FlyLady inspirációja. De természetesen ugyanúgy használható, és ugyanolyan jól ki lehet vele is lábalni a káoszból. Mindig csak az aznapit olvasod el, az nem sok idő és megvalósítani se ördöngős. KITARTÁS! :)

      Törlés
    2. Gira, nagyon szepen köszönöm! Nekigyürközök :)
      Majd irok egy mailt,ha nem gond, hogy haladok vele :) ez mar epp egy eleg eros motivacio lesz :)

      Törlés