2016. április 7., csütörtök

Gazdasszony tavaszi rutinépítője 7. nap

Mi a konyhaasztalnál világokat váltunk meg. A nap folyamán nagyon nehéz összeszedni a gyerekeket akármiért is, mert tuti biztos, hogy valaki épp egy halaszthatatlan játékban van elmerülve. Az egyetlen dolog, amiért lelkesen pattan mindenki első szóra, ez pedig a kaja. Így adódott, hogy rájöttem, az étkezéskor összegyűlt bandát nagyon komolyan kell venni. Ilyenkor, ha szemfüles vagyok és válaszolgatok a kérdéseikre, több "órai tananyagot" veszünk át csak úgy spontán. De ilyenkor akár a játékos matematikára is vevők. Persze nem evés közben, hanem az utána kialakult emelkedett hangulatban, még mosogatás előtt. Az én feladatom tehát erőt venni magamon és készen állni arra, hogy válaszoljak, utánanézzünk, keressünk, szemléltető eszközöket szerezzek és ne a kávézás lebegjen a szemem előtt, mert akkor lőttek a lehetőségnek. Ha pedig nincs kérdés, akkor egyszerűen csak kiülünk a fűbe és felolvasok valamit. A minap a János vitéz volt soron. Rájöttem, hogy az egy irtó jó vers... a suliban utáltam, annyit nyúztuk és olyan idiótának találtam a végét. De most megláttam a nyelvezetében rejlő gyönyörűséget. Élvezet olvasni. A lányokat is lehengerelte. Talán az lehetett a gond, amikor én tanultam, hogy egy részét elmakogtuk egymásnak az órán (felolvastuk úgy, hogy az ujjal követni kellett a másik olvasását, hogy tudjam folytatni, ha felszólítanak), a többin házi feladat volt otthon átrágni magunkat (sose tettem meg). Mindenki elképzelheti a extázist, amit az ilyen módon tálalt vers okozott.

REGGEL(délelőtt)
Betenni a kenyeret a sütőbe
       - amíg sül, tojásokat forgatni, nyitva hagyni
       - amíg hűlnek, fóliát nyitni és gyomlálni 2 közt, majd elindítani újra a keltetőt
       - takarmányt készíteni a kiscsirkéknek (tojás, csalán, tojáshéjdarálék)
       - öntözés a fóliában + reggelihez szedni zöldséget
Reggeli után művelődés
Előkészíteni az ebédhez az alapanyagot


DÉLUTÁN
Ebéd után művelődés

ESTE
   - bevinni és ellátni a csirkéket, tojásokat megforgatni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése