2016. április 8., péntek

Gazdasszony tavaszi rutinépítője 8. nap

A tanyán tavasztól őszig nincs megállás. Tényleg nincs. Nincs olyan percem, amikor jó szívvel hátradőlhetnék és azt mondhatnám, hogy elvégeztem mindent, most egy kicsit lazítok. Mert amint leülök és hátradőlök, tíz dolgon akad meg a szemem, hogy mit kellene sürgősen megcsinálni.Tisztán látom, hogy ez így nem jó, sőt káros. A természeti népek napi 3-4 óránál nem végeznek több effektív munkát. Hogyan lehet ezt áthidalni? Nekem úgy sikerült, hogy beiktattam a napirendembe a "nézek ki a fejemből" napirendi pontot. Ez olykor aktív: tehát pl. jógázok, vagy sétálok, de legtöbbször felülök a szalmabála tetejére és szemlélem a világot. A bála tetejéről nem látszik a tennivaló, és nem látszik a ház. Csak a végtelen pusztaság, a madarak, állatok, fák,  virágok és a kék ég vagy néha a csillagos ég. Életem során itt éreztem a legközelebb magamhoz az Istent. Itt beszél is hozzám, és megvilágosodik az elmém egy-egy döntéssel kapcsolatban. Templomban ezt soha nem éreztem... oda nem is járok már...

Tehát a 8. naptól:
REGGEL(délelőtt)
Betenni a kenyeret a sütőbe
       - amíg sül, tojásokat forgatni, nyitva hagyni
       - amíg hűlnek, fóliát nyitni és gyomlálni 2 közt, majd elindítani újra a keltetőt
       - takarmányt készíteni a kiscsirkéknek (tojás, csalán, tojáshéjdarálék)
       - öntözés a fóliában + reggelihez szedni zöldséget
Reggeli után művelődés
Előkészíteni az ebédhez az alapanyagot


DÉLUTÁN
Ebéd után művelődés
Nézek ki a fejemből

ESTE
   - bevinni és ellátni a csirkéket, tojásokat megforgatni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése