2016. május 14., szombat

Új ruhák, új kihívások

Elhatároztam, hogy  megtanulok rendesen varrni. Köszönöm Alma Meternek, hogy önbizalmat adott ehhez, és elhitette velem, hogy nem kell ehhez OKJ-s képzés.Lányaim szoktak még kapni ruhákat ismerősöktől, rokonoktól, de egyre távolodik az ízlésük a trenditől (szóval kezd kialakulni, hogy már van olyan cucc, amit nem vesznek fel, mert "csúnya"). Mit is tehet mást egy anyuka, aki "nem ér rá" a Plázában turkálni valami használható darabot? Odanyom a kislányai kezébe egy-egy könyvtári Burdát, aztán hajrá. "De lehetőleg minél kevesebb pötty legyen a darabok mellett, drágáim!" (Azaz a legegyszerűbben megvarrhatót válasszátok!)
Így is lett.


Nagyon beindultam, azóta varrtam még egy olyat, mint az alsó képen van, a nagylánynak is, és mint az lenni szokott, a kicsi is jelezte igényeit. Annyiban azért különböznek egymástól a blúzok, hogy más-más anyagból vannak. Fő az egyéniség! Az elsőt még minden fázisnál le kellett bontanom. Az utolsó már viszonylag simán ment. Most új vizekre evezek! A rendelés: flanel hálóing, az a tipikus ódivatú... Tipródok nagyon...
A másik kihívás, amibe hosszú évek vágyódása után belevágtam az a kozmetikumkészítés. Ezen a héten gyártottam egy házi dezodort, egy házi fogkrémet és ÉLETEM ELSŐ SZAPPANJÁT!!! A dezodor és a fogkrém jól szuperál, örülök nekik, már csak az ár-minőség arányt szeretném optimalizálni a további kísérleteimmel. A szappan kipróbálása még várat magára, de majd arról is beszámolok... Máris a fejemben van a következő szappanterv. Úgy tűnik - a netes böngészéseim eredményeképpen meg kell állapítsam - ez mindenkinél így működi: egyik szappan jön a másik után. Én azért remélem, hogy a család által elfogyasztandó mennyiség keretei között maradok a gyártással :)

13 megjegyzés:

  1. Fogkrém recept nagyon érdekelne! Szappanreceptet segítek írni szívesen! Nagyon jók a blúzok!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ezt csináltam meg: http://okokucko.hu/hazi_fogkrem
      Annyi, hogy nem szabad telitölteni a tubust, mert a szódabikarbóna miatt az első 1-2 napban még nő a térfogata. Ez a mennyiség két Ökokuckóban kapható fogkrémes tubusra elég. Tehát ha csak egyet akarsz, akkor a fele mennyiséggel kell dolgozni. Én nem tettem bele se illóolajat (csak teafát) se xilitet. Nálunk mindenkinek bejött.

      Törlés
  2. Nekem mostanában nem sikerülnek a szappanok..:( Ha van valami jó recepted örömmel venném :)

    A kisruha és a blúz nagyon szuperek lettek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ebből csináltam:
      -320 gr sertészsír
      -160 gr kókuszzsír
      -200 gr olívaolaj
      -96 gr lúg
      -250 gr ioncserélt víz

      Hogy milyen lesz, az a jövő zenéje. Első próbálkozásra nem voltak különösebb igényeim.

      Törlés
  3. Az jutott még eszembe, van egy Arany szabásmintáknak nevezett katalógus, amiben szintén szabásminták vannak, mint a Burdában. Az eleje azonban egy tankönyv, amiben részletes leírással és képekkel az összes technikai fogás benne van, úgy mint zsebkialakítások, ujjbevarrások, gallérkialakítás.... Abból tudnál még fejlődni szerintem.

    VálaszTörlés
  4. Gira, kalapom megemelem elötted, mint mar annyiszor :)
    Engem erdekelne a hazi dezodor receptje...mi a velemenyed a sima szodabikarbona hasznalatarol ilyen celra?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem abszolút jó a szódabikarbóna. Az én dezodorom fő összetevője is ez. Gyakorlatilag ez a hatóanyaga. A többi csak amolyan úri huncutság :)
      15 gramm kakaóvaj;
      30 gramm szódabikarbóna,
      10 gramm kukoricakeményítő (nedvszívó)
      3-5 csepp teafaolaj
      3-4 csepp levendula illóolaj
      50-60 csepp mandula olaj (hogy kenhetőbb legyen)
      A kakaóvajat megolvasztom és összekeverem a többi hozzávalóval, majd dezodoros tubusba vagy egyszerűen egy hengerbe öntöm, pár órára hűtőbe teszem és kész is.

      Törlés
    2. Köszi szépen, ki fogom probalni, amint beszerzem a hozzavalokat.

      Törlés
  5. Nézem itt amiket varrtál... tehát nem lehetetlen megtanulni, nekem is jó lenne belevágni...

    VálaszTörlés
  6. ha minden csak ennyire jól megy, mint a varrás, akkor aggodalomra semmi okod!!! Nagyon szépek és biztos vagyok benne, hogy minden elkészült darabbal mindannyian fejlődünk is kissé. ( Magam táncosszoknyákat varrtam utóbb lányaimnak, aztán most egy-két apró részletet szeretnék innen-onnan ellesni, hogy megkönnyítsem munkámat, ha egyáltalán elő is veszem még a gépet :) )
    Üdvözöllek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azt kellett meglássam, hogy akkor is fejlődök, ha elrontom. Ez a tanulópénz :)

      Törlés