2016. július 6., szerda

Meglepetés


 Na mi az ott a zellerek között??? Bevallom, nekem is ki kellett ásnom a tövét (ahol a mag látszik), hogy megtudjam. Ez bizony egy avokádó facsemete... Ezek szerint nem az összeset ette ki a patkány.

Apropó patkány! Kb. egy hete nincs mozgás. Úgy tűnik mégiscsak a vegyszeres irtás volt a nyerő... Egy évig hadakoztam ellene, hittem, hogy kell legyen más út, de végül az győzött meg, hogy a vándorpatkány Amerikából került ide, ezért itt nincs ellensége, ami tizedelné. Sem a kutya, sem a macska, sem semmilyen emlős állat nem hajlandó megenni. Egyedül a ragadozó madarak között van olyan, ami nem veti meg a húsát. Hiába vártam hát, hogy majd a természet elvégzi az "irtást", ezzel csak időt adtam a szaporulat növekedésének, ami egy anya esetén átlagban 2 havonta 10 kispatkány. Ezt semmilyen természeti erő nem képes kordában tartani. Beláttam, hogy ez így nem mehet tovább, így bevásároltunk diszkrét patkányetető ládákból, ami csak kulccsal nyitható ezért nem fér hozzá semmi más állat, ember, csak a célállomány. Abba helyeztük ki a mérgeket, és láss csodát, egy héten belül dögszag kezdett terjengeni a kritikus helyeken. Aztán döggel is találkoztam. És mostanra az eddigi járataik, útvonalaik elhagyottnak tűnnek. Az este frissen elgereblyézett homokon reggelre végre nem azt látom, hogy megszámlálhatatlan kis lábnyom árulkodik az éjszakai életről... Ezt a csatát megnyertük, de tudom, hogy ősszel újra kezdődik... mert a lusta szomszéd kukoricát vetett és nemigen akaródzik neki általában, hogy időben learassa. Ez pedig megfelelő tápanyagforrásul szolgál a kóbor patkányoknak, akik aztán alkalmas helyet keresnek és nem is találhatnánk királyabb kecót, mint a mi portánk...

És hogy ne legyen vége a jó híreknek, mutatok egy-két szívemet melengető képet:




kerek cukkini

Végre - most először - virágokkal sikerült teletűzdelni a kertem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése