2017. július 17., hétfő

Folyóvíz nélkül

Amikor láttuk, hogy menni kell, úgy gondoltam, hogy jó lesz nekem egy jurta is, csak békében élhessek. A jurta gondolata finomodott: egy pici komfort nélküli házzal is megelégedtünk volna. 11 nap kellett, hogy rátaláljunk erre, amiben most lakunk. Pici volt (össz-vissz két szobából állt), de nemigen volt más választásunk, így is örültünk, mint majom a farkának. Az egyik szobában volt egy pici cserépkályha, a másikba felcipeltük a nyári konyhából a sparherdet. Ez volt március 11-én, amikor itt még javában fagy volt. A budi kint a ház mögött, az udvar közepén egy gémeskút. Ez helyettesítette a komfortot.
Megtudtam hát milyen napi 100 liter vizet felhordani(és le) a lakásba, milyen egy 7 tagú családra kézzel mosni a sparherdten melegített vízben, milyen sparherdten főzni mosogató és konyhaszekrény nélkül (a szobában). És milyen egy lavórban mosdani... Mindezt egy 4 hónapos gyerek mellett... 
Konklúzió: lehet, azt a jurtázást későbbre halasztanám...☺ Minden lelkesedésem és elszántságom ellenére 1 hónap után beleegyeztem egy ajándék mosógép beszerelésébe... Majd újabb egy hónap után konyhailag leköltöztem a nyári konyhába, ahol üdvözöltem a folyóvizes mosogató gondolatát, ami azóta meg is valósult. Így már élhető. Habár még mindig budi van és lavór és a konyhával is fogalmam sincs, hogy mi lesz télen, de ezt így most tudom élvezni.
Hála és köszönet mindezért a falu papjának es családjának, aki ingyen és bérmentve rendelkezésünkre bocsátották a házukat, és minden törekvésünket támogatnak, ahogy csak tudnak. Nélkülük nagy szarban lennénk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése